Problemy informatyczne, większe bądź mniejsze, występują w niektórych firmach niemal codziennie. Co istotne, bezpośrednio wpływają na działanie przedsiębiorstwa, a w niektórych przypadkach wręcz uniemożliwiają podjęcie odpowiednich czynności. Bez względu na stopień skomplikowania problemu informatycznego, nie można go bagatelizować. Nieprawidłowe działanie sieci informatycznej może wręcz sparaliżować pracę poszczególnych działów w firmie.
Helpdesk IT to pomoc w odpowiednim czasie, reagowanie na sytuacje kryzysowe w firmie. Obecnie trudno wyobrazić sobie sprawne działanie przedsiębiorstwa bez wykorzystywania systemu informatycznego. Natomiast zaplecze IT zapewnia prawidłowe działanie tego systemu, dzięki czemu gwarantowany jest komfort pracy.
Zasady działania helpdesku IT
Jedną z usług, świadczonych przez firmy informatyczne jest właśnie helpdesk IT. Do kontaktu z klientem wykorzystywane są różne kanały komunikacji, dzięki czemu czas zgłoszenia oraz oczekiwania na pomoc jest znacznie zminimalizowany. Rodzaj komunikacji zależy od zaistniałego zdarzenia – niektóre awarie można rozwiązać nie dezorganizując pracy firmy, natomiast poważne problemy wymagają zupełnie innego działania.
Po otrzymaniu zgłoszenia problemu następuje jego natychmiastowa diagnoza. Każdy przedsiębiorca wie, z jak dużą stratą wiąże się przestój firmie. Helpdesk IT to niezbędna pomoc w kryzysowym momencie.
Zakres świadczonych usług w ramach helpdesku poprzez firmę informatyczną zależy od postanowień zawartych w umowie z przedsiębiorcą – może być węższy lub szerszy. Nader często zdarza się, że helpdesk kojarzony jest wyłącznie ze świadczeniem usług w przypadku awarii. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Wśród najczęściej oferowanych usług wyróżnić należy:
- rejestracja zgłoszeń,
- wsparcie merytoryczne z dziedziny informatyki,
- usuwanie awarii oprogramowania bądź sprzętu,
- instalacja oraz konfiguracja nowych urządzeń i oprogramowania,
- wsparcie eksploatacyjne,
- szkolenia dla pracowników.
Helpdesk IT – rozwiązanie cieszące się coraz większą popularnością
Kompleksowa obsługa informatyczna świadczona przez zewnętrzną firmę jest coraz chętniej wybierana przez przedsiębiorców. Świadomość pracowników, związana z uzyskaniem niemalże natychmiastowej pomocy w przypadku wystąpienia problemów informatycznych, znacznie zwiększa komfort pracy oraz wpływa na efektywność działań, ponieważ pozwala na skupienie się na codziennych zadaniach.
Helpdesk to oddanie sprzętu oraz oprogramowania pod kontrolę specjalistów z branży informatycznej. Co więcej, specjaliści służą pomocą przez siedem dni w tygodniu, dzięki czemu przedsiębiorca może mieć pewność, że bez względu na moment, w którym pojawi się problem, uzyska odpowiednią pomoc.
Usługi informatyczne świadczone w ramach helpdesku IT pozwalają na skupienie całej uwagi na prowadzeniu działalności i osiągnięciu jeszcze lepszego wyniku biznesowego. Wsparcie zewnętrznej firmy informatycznej to rozwiązanie idealne zarówno dla małych firm, jak i większych przedsiębiorstw.